Интервью доктора Моуди. Очевидные факты реинкарнации

Раймонд Моудідослідник, психіатр і філософ, новатор в своїй області, досліджував околосмертный досвід і виклав у книзі «Життя після життя».

В інтерв’ю з хіропрактиком Деніелом Рэдвудом він розповідає:

про історію досліджень життя після смерті;
чому люди бачать вознесіння до світла в вмирання;
чи небезпечна інформація з минулого життя.

Світло в кінці тунелю

Деніел Редвуд (ІН): Як би ви відповіли тим, хто каже, що околосмертный досвід у вигляді переживань білого світла і трансцендентного світуце просто наслідок брак кисню в мозку?

Раймонд Моуді (РМ): Коли я вперше почув про це, я припускав, що це щось типу шоку для мозку і т. д. Я знаю багатьох лікарів у всьому світі, які досліджували цей феномен, і вони всі починали з такого ж припущення.

Всі ми, розмовляючи з людьми, які пройшли такий досвід, дуже близькі до наших поглядах.

Класичне визначення галюцинаціїце сенсорний досвід без відповідного зовнішнього події. Тобто людина бачить і чує щось, чого насправді немає.

Але ми маємо багато дослідів вмирання, коли пацієнти, перебуваючи поза тіл, були свідками чогось, що відбувається на відстані, навіть на іншій стороні лікарні.

І потім перебували незалежні підтвердження того, що розповідав цей чоловік.

Тому дуже важко пояснити це просто з психологічної або біохімічної точки зору.

Інший момент, що змушує мене думати, що околосмертный досвід є чимось іншим, ніж просто галюцинацією, — це те, що глибинне вплив таких дослідів на людей просто дивовижно.

Вони мають повну впевненість, що те, що ми називаємо смертю, — це просто перехід на інший рівень реальності.

Хоча, я думаю, що не може бути остаточної відповіді на ваше питання. Тому що, в кінцевому рахунку, в цій передовій галузі людського розуму немає фахівців, здатних дати нам відповідь.

Немає загальноприйнятого встановленого способу визначити таку відповідь. Кожному доведеться подивитися на це і визначитися посвоєму.

Все, що я можу зробити, — це говорити за себе і багатьох моїх колег у медицині, які з цим стикалися. І ми всі переконані, що пацієнти дійсно зазирнули за грань реальності.

Очевидні факти історії

ІН: чи Ви Знайшли якісь подібності в проживанні досвіду вмирання серед людей з сильно відрізняються культур? Чи відрізняється досвід австралійського аборигена, сталевара з Індіани і афганського пастуха?

РМ: Так, очевидно, це так. Це досить цікаво. Культурна відмінність в цій області здається дуже невеликим. Просто немає багато варіацій.

Я сам не бачив випадків поза західної іудеохристиянської традиції, але це спостерігали мої колеги. Я отримував листи зі Сходу, з Китаю, Японії і Індії, що описують однакові досліди.

Листи були і від тих, хто випробував сам подібні речі, і від лікарів, які писали звіти.

Час від часу в древніх писаннях і навіть в дописьменных культурах антропологи знаходять такі свідоцтва, і вони схожі на те, що ми знаходимо в установах швидкої допомоги на Заході.

ІН: Є зростаюча кількість повідомлень про досвід вмирання в останні роки наслідком успіхів медицини, здатного повертати людей до життя або того факту, що люди починають більш вільно говорити про це?

РМ: Моє враження, що перше. Якщо ви заглянете в історію, то знайдете безліч таких випадків. Вони є в історичних хроніках.

Грегорі Тур написав книгу «Історія франківАбо робота Венерабла Біда «Історія англійської церкви і народу». Там є посилання на дуже ранні письмена, за кілька сотень років до Різдва Христового.

Платон описує такий випадок. Ієронім Босх намалював картину в 1500х, зображує цю тему. Є навіть у медичній літературі розкидані факти, починаючи з 19го століття.

І швейцарський альпініст професор геології Альберт Хайм у пізніх 1800х зірвався, внаслідок чого зазнав містичний досвід, який кардинально змінив його життя.

Він став цікавитися цією темою, опитував своїх колегальпіністів і виявив багато навколосмертні дослідів, знову ж ідентичних тим, про які ми чуємо сьогодні.

Це триває вже довгий час, але, я думаю, як Ви і припустили, можливості сучасної медицини настільки розширилися, що ми рятуємо від лап смерті набагато більшу кількість людей, які мали такі досліди.

Світло бачать ті, хто не готовий здатися

ІН: Який відсоток людей не відчуває класичного вознесіння до світла, перебуваючи в умовах близькості до смерті, таких, наприклад, як страшна автомобільна аварія? Що відрізняє таких людей?

РМ: Ну, випадки бувають різні, і цікаво, що відсоток таких людей тим вище, чим ближче вони були до смерті.

Фред Шунмакер, який є главою кардіоваскулярної медицини в Денвері, опитав велика кількість пацієнтів, яких особисто оживив, і він виявив, що близько 60% цих хворих, повернутих до життя, мали досвід такого роду.

Це можна порівняти з відкриттями лікарів Кена Рингу і Майка Сабома, які вивчали групу хворих, які, можливо, перебували не в такому критичному стані, але були без свідомості і близькі до смерті.

Вони виявили, що 45% таких пацієнтів випробували ці стани.

Але це все ж не дає кінцевого відповіді на питання, чому одні відчувають такі речі, а інші ні. Насправді ми не знаємо.

Багато фактів, які, як я думаю, ми могли б припуститивік пацієнта, конкретна причина, що призвела до прикордонного стану, чи це чоловік або жінка, що передує релігійна підготовка, вірування і т. д.

Жоден з цих факторів не здається суттєвим. Тому можу сказати, що ми просто не знаємо, що це таке.

Др Брюс Грейсон у своєму дослідженні кілька років тому припустив, що це пов’язано з тим, готовий чи ні людина здатися в такий момент.

І ті, хто наблизилися до того, щоб здатися, просуваються далі, переживаючи досвід вмирання.

Реінкарнаціяце вигадка?

ІН: Як Ви думаєте, реінкарнація метафорична або буквальна? І що Ви думаєте про виживання душі?

РМ: безумовно, Я думаю, що реінкарнація метафорична, але не в тому сенсі, як деякі можуть подумати.

Спочатку дозвольте сказати, що я не знаю, існує чи ні реінкарнація, і я виконав велику роботу з регрессиями у минулі життя.

З точки зору очевидності, просто не можу сказати ні «так», ні «ні».

Але якщо б Ви запитали мене про мої почуття і інтуїції, то я б відповів «так». Але всетаки я вважаю, що реінкарнація метафорична в тому сенсі, що це процес настільки складний, що ми не можемо навіть це висловити звичайною мовою.

Коли ми говоримо про це у нашому вимірі, нам доводиться користуватися лінійної формою вираження.

Але я відчуваю, що на іншій стороні всі ці лінійні категорії, які ми використовуємо, — очевидність, послідовність часу і все такезовсім інші.

Реінкарнаціяце набагато більш складний досвід, який ми зараз навіть не можемо собі уявити.

Користь та небезпеку спогадів минулих життів

ІН: чи Ви Бачили людей, яким допомогло занурення в минулі життя?

РМ: Так. Щодо цього сумнівів немає. Для мене це було дивно. Коли я починав досліди, я навіть і не думав про це як про терапевтичної процедури. Я досліджував це змінений стан свідомості. І що мене реально здивувало, — це те, що люди, які пройшли такий досвід, отримали велику користь від цього і прийшли до усвідомлення себе на новому рівні і розуміння деяких важких моментів і неврологічних конфліктів, які вони відчували в житті.

ІН: чи Є яканебудь небезпека в отриманні інформації з минулих життів?

РМ: Відповідаючи на друге питання, можу сказати, що критерії дуже розпливчасті. Що ми маємо в нашій західній культурі, я думаюце те, що ми систематично виключаємо себе з змінених станів свідомості протягом багатьох сотень років, але з’являються сміливі душі, які зможуть завітати перебратися туди, а потім будуть допомагати всім нам, коли ми туди підемо.

Ви питаєте про небезпеку. Я думаю, що небезпеки, звичайно, є, і я їх бачу весь час. Першеце надувається его і щось на зразок елітаризмулюди, які кажуть «в моєму минулому житті або в моїх минулих життях було це або те«, і це стає подорожжю его. Деякі з них, здається, хочуть виключити інших, роздуваючи себе всім цим. Але, звичайно ж, таких меншість.

І потім, є така небезпека, яку висловили тибетці. Коли людина стає на цей шлях і починає дослідження в духовних вимірах, то з’являються багато речей, які, як вважають тибетці, і я з ними згоден, можуть відволікти з істинного шляху. Східна доктрина передбачає, що коли починають з’являтися минулі життя, не треба звертати на них занадто великої уваги, тому що існують інші речі зверх цього, що ти захочеш знайти. Я думаю, що це чудово, що з’являються минулі життя, куди можна завітати та дізнатися звідти щось про себе. Але в той же час треба розуміти, що це щабель, і якщо ми будемо витрачати надто багато часу, збираючи пазли з деталей минулих життів, то ми можемо пропустити щось важливе в справжньому житті.

Університетська практика

ІН: Як Ваша робота з околосмертными дослідами відбилася на академічній кар’єрі викладача психології в університеті? Чи на Вас якийсь тиск з метою направити на менш спірні області дослідження?

РМ: Ні, це була б гарна історія, уявити себе переслідуваним мучеником, але ні, такого не було.

ІН: Радий це чути.

РМ: Сталося так, що я працюю в дуже ліберальному коледжі, де люди в моєму відділенні дуже цікавляться зміненими станами свідомості. Я думаю, було б безвідповідально показувати це як якусь переконливу наукову очевидність. Поки хтось займається цими темами з метою, що змінені стани можуть багато чому нас навчити щодо себе, то немає сенсу заперечувати.

ІН: За роки з моменту виходу першої книги відчуваєте Ви зростаючу відкритість людей до цієї інформації?

РМ: У цьому немає сумніву. Нещодавно я був у Європі і відвідав вісім міст.

Leave A Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *