В поисках баланса

«Що таке рівновага, якщо не постійно исправляемое нерівновага
Моріс Дрюон
Під час відвідин зоопарку в СанДієго в 1990 році, відомий західному світові майстер йоги Б. К. С. Айенгар був вражений, побачивши з якою легкістю, не докладаючи жодних зусиль, дрімає рожевий фламінго, балансуючи на одній нозі. Стоячи стійко, немов гора, птах не звертала жодної уваги на кудкудакання сусідів, і, засунувши свій дзьоб під пір’я, занурювалась у міцний сон. Усміхнувшись, Айенгар звернувся до групи, що складається з досвідчених викладачів і практиків йоги, грайливо кинувши їм виклик: «чи Можете ви відпочити так, як робить це істота?».
Питання, безумовно, було риторичним і не вимагав ствердної відповіді, адже переважна більшість людей не володіють здатністю відключати свідомість, зберігаючи при цьому рівновагу на одній нозі. У цій статті ми спробуємо розібрати питання, пов’язане з асанами на балансструктуруємо пози по фізичним властивостям, і прослідкуємо їх вплив на психоенергетичні рівні людської свідомості.
Всі ми не раз стикалися з фразою про те, що «практика йоги допомагає досягти балансу, рівноваги і гармонії», причому мова йде не тільки про напруженому м’язовому контроль свого тіла або вміння зачепитися «за повітря» в фізичному аспекті. Зза широкого розповсюдження цих слівкліше, в людському розумі усталилася зв’язок слів «йога» і «баланс фізичного і духовного». Тільки над справжнім сенсом цьому зв’язку деякі займаються, часом, не замислюються.
Щоб пролити світло на це питання, ми почнемо нашу практику з простих основщоб на деяких прикладах усвідомити, як знайти той баланс між грубим і тонким сприйняттям нашого тіла.
Асани стоячи.
Отже, першим ділом, ми розглянемо блок балансових асан стоячи, до яких відносяться такі пози як: Врикшасана, Ардха Чандрасана, Натараджасана, Гарудасана, Уттхита Хаста Падангуштхасана, Вирабхадрасана 3 та інші.

баланси стоячи, асани йоги, уроки йоги
Навіть відносно прості пози, такі як Врикшасана (поза дерева) і Вирабхадрасана 3 (поза Війна 3) часто даються насилу і вимагають повної концентрації уваги, заспокоєння дихання, думок і емоційних коливань. І навіть якщо нам вже без праці технічно вдається стояти в такому балансі і ми відчуваємо фізичну впевненість, необхідно йти далі в розумінні суті асанидо усвідомлення того, для чого ми стоїмо зі сплетеними ногами і руками (як у випадку з позою ОрлаГарудасаной) або ми вдаємо з себе «танцюриста» в Натараджасане. Стоячи на одній нозі, ми спочатку усвідомлюємо, що баланс будується не сам по собі, а за рахунок постійної роботи розуму і контролю за диханням і м’язами. Щоб утриматися нерухомо в тій чи іншій позі, необхідна безперервна внутрішня робота на утримання рівноваги і непохитна пильністьефект присутності в теперішньому моменті. Поступово цей вид зосередження позначається і на внутрішньому стані: ми піднімаємося на шосту сходинку Аштангайоги (восьмиступінчаста модель Патанджалі) – освоюємо дхарану, і думки перестають хаотично кидатися, розум зосереджується на об’єкті концентрації і загострюється за напрямом дихання і погляду – «дришти». В деякій мірі баланс дає нам стан холоднокровності і розсудливості, яка необхідна нам в повсякденному житті, щоб уникнути надмірної емоційності і сприймати світ без зайвих втрат нервових клітин.
Коли ми збалансовані, ми вирівнюємо центр ваги нашого тіла з гравітаційним полем Землі. В буквальному сенсінаводимо себе в фізичну рівновагу з фундаментальною силою природи. І відповідно, навпаки. Гітара засмучена не буде звучати в унісон мелодії Всесвіту. Існує щось однозначно неприємне до втрати балансу, як на килимку, так і в житті. Воно виходить за межі розуму, і перетворюється в інстинктивний страх падіння і удару прямо з нашого его. Зрештою, в житті ми рідко падаємо на землю, і щоб не виглядати нерозумно» люди підставляють другу ногу, як тільки відчувають невпевненість у собі. Таким чином, навіть така проста дія, як утримання рівноваги на одній нозі може звести людину з розуму, в прямому сенсі цього слова. Наш внутрішній критик управляє нашим розумом в моменти, коли ми колышемся в позі Дерева, як справжня «берізка на вітрі»:
«Що з тобою? Ти ж в змозі зробити це! Вчора ти стояв впевненіше! «. Ситуація ускладнюється, якщо ми знаходимося в залі в оточенні групи, адже для людського его, втрата балансу може викликати почуття відторгнення, приниження і навіть гніву. Але, зі свого досвіду, можу вас запевнити, коли учень втрачає балансвін сильно переживає з цього приводу, але ще більше бунтує розум викладача, коли на нього спрямовані двадцять очей, і десять ніг у Уттхита Хаста Падангуштхасане, через його власну рівновагу як фізичне, так і психічне виявляється під загрозою. J Але, усвідомлення причин свого стану, прийняття себе в конкретний момент часу і не надто серйозне ставлення до своєї персониось ключі до корисної, позитивної і неруйнуючої практиці, а також протиотруту для розуму і нашого его, яке не любить втрачати контроль над ситуацією, особливо в присутності інших людей.
Таким чином, балансові асани, незважаючи на деякі перешкоди, дають багато переваг, зза яких варто щодня включати їх у свою особисту практику.
Вирівнювання: Фізика балансу
Три основних елемента будьякого балансуце вирівнювання, енергія і увага. Розуміння елементарних законів фізики і вирівнювання центру тяжіння свого тіла щодо гравітації має вирішальне значення: це робить баланс фізично можливим. Енергія дає нам можливість створювати, надсилати, проводити і відбудовувати будьяку позу за рахунок управління енергетичними потоками в нашому тілі. І, нарешті, увагу або концентрація допомагає постійно спостерігати й усвідомлювати себе в просторі, відстежувати думки і замикати енергію в тілі, не марнуючи її через руйнівні емоції.

балансові асани, рівновагу, йога
Ноги відіграють важливу роль у відбудові будь вертикальної асани. Активно прагнучи «врости» в підлогу, і метафорично «пустити коріння», ми відчуваємо силу в ногах і прагнемо, немов дерево, вгору, підтягуючи колінну чашечку, таким чином, підвищуючи енергію вище від землі до верхніх центрівкрону нашого дерева. В стопах існує безліч м’язів, які амортизують нерівності землі, по якій ми ходимо. На жаль, у зв’язку з природними і кліматичними умовами нам нечасто вдається відчути користь від ходіння босоніж по чистій землі, і звільнити свої стопи від тісного взуття. Тому під час заняття краще займатися босоніж і під час статичних поз на баланс розправляти пальці ніг, збільшуючи площу опори. Важливо розподіляти вагу по всій стопі, відчуваючи стабільність в різних її частинахподушечки під великими пальцями, центр п’яти, і зовнішні краї стоп. Для тих, хто їздить у громадському транспорті в годину піктака «фундаментальна» практика допомагає ідеально встояти при коливаннях простору і різноманітних мыслеформ, що витають в салоні автобуса або вагоні метро.
Допомогти відчути центр ваги і вирівняти позицію в асані можуть також і наші руки, адже очевидно, що коливання з боку в бік можуть бути викликані нестабільним положенням рук або навіть пальців. Грамотним кроком буде використовувати їх в якості інструменту для пошуку рівновагисклавши долоні в намисто перед грудьми, а потім, піднявши над головою під Врикшасане, або з’єднавши вказівний і великий палець в джнянамудру, якщо рука відведена в сторону, замкнувши тим самим енергію всередині тіла.
Баланси на руках.
Ми підійшли до другого блоку асан, і в цій частині статті розглянемо групу балансових асан для початківців, які є справжнім випробуванням для практиків, що роблять «перші кроки» в йозі. У цю категорію входять наступні асани: Бакасана, Аштавакрасана, Бхуджа Пидасана, Титибхасана, Адхо Мукха Врикшасана, Ека Пада Галавасана, Вишвамитрасана і більш просунуті асани: Випарита Чакрасана, Экапада Бакасана і Ека Пада Каундиньясана ці баланси на руках, часом, створюють перешкоди навіть для досвідчених практикуючих. І це далеко не повний список асан, що дозволяють контролювати свій розум і тіло в незвичних для нього позиціях, коли вага тіла переходить повністю в руки.
Основний фізичний принцип будьяких балансів на руках полягає в тому, що положення тіла і фіксація його просторі не підтримується за рахунок сили окремих м’язів, а за рахунок злагодженої роботи всього тіла. Щоб освоїти прості і складні баланси, необхідно усвідомлено і уважно слухати своє тіло і підключати всі м’язи і суглоби, використовувати бандхи і правильне дихання.
асана, йога, асан, асани, баланс у йозі, рівновага в йоги,хатхайога, йога в москві, балансові асани, баланс,
Безумовно, м’язи рук повинні бути в міру тугими, але їх робота не буде ефективною без використання м’язів спини і преса, а також рухливості і розкутості суглобів. Деякі положення дійсно складні для початківців практиків, так як вимагають поєднання хорошої гнучкості та сили. Тому важливо поступове введення балансів на руках у свою практику і ретельна попередня підготовкарозігріваючі комплекси і зміцнення м’язів рук, спини і черевної порожнини статичними асанами (ідеальний варіантЧатуранга дандасана) і динамічними виньясами. Важливо пам’ятати, що результат приходить з постійною практикою і досягти його можна лише завдяки планомірному прикладання зусиль і прийняття своїх можливостей на сьогоднішній момент.

Зрозуміло, освоєння балансів вимагає часу і зусиль, але якщо людина задається метою, то переваги від таких асан дійсно великі. Крім фізичних «бонусів» (зміцнюють руки, плечі, грудну клітку, м’язи черевного преса і спини), вони також розвивають гнучкість не тільки тіла, але і розуму, розширюючи межі пізнання себе і своїх можливостей. Освоюючи те, що раніше здавалося неможливим, ми відточуємо концентрацію уваги, виходимо з зони свого комфорту і розвиваємо силу волі, долаючи внутрішні перешкоди і звільняючи життєву енергію.

Leave A Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *