Яг’я — інструмент впливу на реальність

Наш світ існує завдяки взаємодії всіх його елементів, і людина не є виняток. З моменту народження він починає досліджувати навколишній світ, пізнає своє тіло, простір і взаємодія між ними. У міру дорослішання дитина починає пізнавати світ взаємин між людьми, спочатку в маленькому світі сім’ї, а підростаючи, починає взаємодіяти з членами товариства. Отже, простежимо цю ланцюжок ще раз: сім’я, дитячий садок, школа, який-небудь навчальний заклад, робота, своя сім’я. В залежності від виду діяльності він може контактувати з великою або малою кількістю людей. І що, на цьому закінчується розвиток взаємодії? Виявляється, ні! Наші предки так само вибудовували взаємовідносини з Богами (вищими силами, силами природи), і однією з основних форм цих відносин є яг’я. А для чого вони це робили? Давайте розберемося.

Людина – це маленька клітина великого організму нашого Всесвіту, і щоб розвивалася сама клітина, необхідно гармонійне, узгоджена взаємодія з усім організмом і його системами. Як у нашому, так і у великому вселенському організмі, існують наріжні закони, за якими він живе. Одним з таких законів є «закон карми» (причини та наслідки), суть його в тому, що ми завжди отримуємо те, що віддаємо.

До наших днів збереглося прислів’я: «Що віддав – те твоє, що залишив – то пропало», на перший погляд суть її може бути незрозуміла, але якщо вдуматися, а потім простежити за життя, то сенс стане очевидний. Прислів’я описує пріоритетність альтруїстичного способу життя над егоїстичним. Це не означає, що треба взяти і роздати все, що маєш, кому попало. Треба враховувати важливий нюанс: кому, коли, і що віддавати. Задаватися питанням про те, як буде використаний відданий ресурс, які плоди принесе це дія надалі, і визначити, чи стане це розвитку чи ні.

Яг’я

Дотримуючись цих умовиводів, можна розглянути приклад: підходить людина і просить милостиню, але за зовнішнім виглядом, запахом можна зрозуміти, що ця людина зловживає алкоголем, і, скоріше всього, якщо дати йому якісь кошти, то він їх витратить в той же русло. Питається: чи буде користь від такого дару? Звичайно, немає, як людині, яка в черговий раз нап’ється, так і того, хто йому в цьому допоміг. А як же краще вчинити в такій ситуації? Наприклад, можна самому поширювати інформацію про шкоду алкоголю та альтернативної життя без нього або допомогти тому, хто цим займається. Це буде профілактикою проблеми і більш ефективним вкладенням коштів і енергії.

Але погодьтеся, бачення світу практично будь-якої людини далеко від об’єктивного, і він не завжди може адекватно оцінити ситуацію. Розсудлива людина, щоб розібратися в якомусь питанні, знайде компетентного людини і порадиться з ним. Наші предки розуміли, що найбільш компетентним по будь-якому питанню є Творець, і вони намагалися взаємодіяти з різними його проявами (силами природи і т. д.). Однією з форм такого «спілкування» є яг’я.

Простими словами поняття «ягья» можна пояснити так: це вираз поваги і довіри Творця, так як він «сидить вище, бачить далі», то йому видніше, як зробити так, щоб була максимальна користь для всіх.

Ще одне визначення: яг’я – це альтруїстичне дія, спрямована на поліпшення будь-якої сфери життя або пом’якшення негативних тенденцій у ній. Чому альтруїстичне? Тому що воно є хорошим інструментом по роботі над своїм его. Оскільки егоїстичні мотивації в сучасному суспільстві дуже сильні, то ягья (ведичне жертвоприношення) може бути рятівним кругом для тих, хто намагається розвинути безкорыстие.

Яг’я

У Яджур Веде пояснюється важливість проведення яґьї, бо вона – причина спокою та процвітання в усьому світі, а це є головною метою Зед. Коли проводять ягью, багато уваги приділяється належному шанобливому ставленню до вогню, так як він – провідник між нашим проявленим світом і світом більш тонких енергій. І це не випадково: якщо простежити, наше життя дуже щільно пов’язана з вогнем, він, у буквальному сенсі слова, гріє, годує, підтримує різні процеси в нашому організмі, так і в природі.

Таємниця ритуального вогню полягає в тому, що при виконанні підношення необхідно правильно вказувати адресат, тобто кому саме відбувається підношення. Це робиться з допомогою виголошення мантри того божества, до якого звертаються.

Виділяють два основних типи яґьї:

Нитьякарма – проводяться досвідченими брахманами, дотримуючи всі існуючі правила. Виконання їх проводиться безперервно або систематично; в основному це храмові яґьї, пов’язані з шануванням божеств. Сюди ж відносяться яґьї, пов’язані з коронацією царя – ашвамедга яг’я і раджасуя яг’я;
Камьякарма – індивідуальні, відбуваються тоді, коли потрібно досягти певних цілей або в якості індивідуального садхани; до них відносяться деякі прості яґьї, які можуть виконуватися не тільки брахмани, але і будь-якими садхаками, що пройшли навчання.
Існує багато різновидів яґьї, в залежності від мети і божества, до якого вона спрямована:

Повсякденне сімейне яг’я – така ягъя проводиться для цілісного щастя як самої людини, так і його сім’ї. Її мета – захищати від будь-негативності. Вона очищає людину і його будинок від «забруднень» минулої карми;
Лакшмі Кубера яг’я – для здоров’я і матеріального благополуччя;
Лакшмі яг’я – проводиться для багатства і процвітання;
Виваха-ягья – весільна церемонія;
Санкіртана-яджна – припускає публічне оспівування імен Бога, особливо у вигляді мантри «Харе Крішна».
Назва яґьї, Лакшмі яг’я або Виваха яг’я, говорить про те, до якого божества спрямований ритуал піднесення, але при зверненні до одного і того ж божества цілі можуть бути різними. Можна класифікувати яґьї за внутрішнім змістом і цілям:

Яг’я

Очисна – очищення місця або людини;
Кам’я-так, виконуюча бажання – тоді, коли очікують якихось плодів яґьї; яг’я, дає бажаний результат;
Мокша-так – ягья, що дає відчуженість, безпристрастность, звільнення від прив’язаностей;
Прана пратиштха – інсталяція божеств;
Утсава, святкова, фестивальна – ягья, присвячена божествам в честь особливого свята.
Існує ще одна цікава класифікація яґьї:

Свадхьяя яг’я – вивчення Вед і роздуми над ними;
Джапа яг’я – багаторазове повторення ведичних мантр;
Карма яг’я – проведення яґьї, виконуючи фізичні дії;
Манаса яг’я – медитація над ритуалами й мантрами, які співаються під час проведення ритуалу. Цей вид яґьї також називається «внутрішньої» ягьей.
Кожна наступна яг’я приносить більше користі, ніж попередня. Але треба пам’ятати, що послідовність тут дуже важлива. Кожна наступна яг’я можлива після освоєння попереднього.

Внутрішня яг’я – це прагнення знайти божественність всередині себе. Це такий рівень практики, коли будь-яка дія присвячується Богу, проводиться в будь-якому місці, у будь-який час, при будь-яких обставин. Божественної можна заручитися підтримкою завдяки постійної пильності і прикладываниям зусиль. Справжня мета яґьї в тому, щоб людина змогла внутрішню чистоту, знайшов божественне начало всередині себе і досяг гармонії між думкою, словом і ділом. Якщо така мета досягається, то «вогонь засяє».

Leave A Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *